Salesforce Business Analyst
PARIS, 75
il y a 3 jours
Questions et réponses sur l'offre
L'envoi d'un CV est-il obligatoire pour postuler à cette offre ?
Pour postuler à cette offre, l'envoi de votre CV est obligatoire.
Le télétravail est-il possible pour ce poste ?
Le télétravail est autorisé pour ce poste.
Quel est le type de contrat pour ce poste ?
Le contrat pour ce poste est de type CDI.
Une lettre de motivation est-elle obligatoire pour postuler à cette offre ?
La lettre de motivation est obligatoire pour postuler à cette offre.
Le poste
Descriptif du poste
VO2 GROUP : Leader français indépendant en conseil Tech et Digital
Nous sommes présents à Paris, Montréal, Luxembourg, Shanghai, New York et Genève, avec plus de 800 consultants.
Leader mondial de l'expérience client et corporate
Nous collaborons avec les marques les plus emblématiques pour assurer leur succès :
De la stratégie et l'innovation
À l'exécution à grande échelle, grâce à notre expertise en business, tech, data et IA
Reconnaissances & Leadership
Leader en innovation et croissance 2025 (Les Echos Business Magazine)
Acteur multi-tech et partenaire Premium Salesforce
Champion d'une "Tech Responsable et Durable"
Créé avec la parité hommes-femmes, défendant l'égalité grâce à une équipe de direction engagée
45 % de femmes au sein de nos équipes
Campagne primée TopCom en 2024
Certifications et Prix
Salesforce Impact Partner 2024
Cybervadis 2024
Entreprise à impact de l'année 2023 par Choose My Company
VO2 GROUP: The Bright Side of Tech
Job Description
In collaboration with a Practice Manager or Engagement Manager, your objective is to contribute to brand development by leveraging your business and functional skills in Salesforce solutions to successfully deliver high-value projects for our clients.
Key Responsibilities
- Engage in pre-sales activities and participate in the implementation of projects addressing our clients' digital transformation challenges.
- Take full ownership of the solution implementation process:
- Prepare scoping workshops.
- Facilitate user requirement gathering workshops.
- Draft technical specifications and functional requirements.
- Configure and set up the solution.
- Test the proposed solution and ensure the quality of deliverables.
- Provide post-launch support (change management, training, application maintenance).
- Lead understanding, analysis, and modeling of business user needs and solution definition.
- Take responsibility for project design (configuration and/or supervision) and deliverable quality.
- Contribute to setting up platform performance and responsiveness tests to ensure a positive user experience and optimize adoption.
- Assist the client in developing the Solution Roadmap and anticipate upcoming project iterations.
- Master process builders and flows to challenge development teams and ensure adherence to solution deployment best practices.
- Propose, submit, and defend recommendations.
You hold a Master's degree (BAC+5) and have at least 2 years of successful and significant experience in implementing Salesforce solutions. You are familiar with the platform's limitations and ideally hold at least one Salesforce certification. Your strong customer service orientation, initiative, ability to work in a team, and comprehensive project management vision will be assets for success in this role. You excel in communication, active listening, and challenging teams, and you are proficient in both written and spoken English and French. Confident with clients, you can articulate your viewpoints and challenge stakeholders to guide them towards the best solutions for their needs. We are seeking a talented individual passionate about innovation and technology, eager to develop concrete and stimulating projects with prestigious clients. Nous sommes un employeur garantissant l'égalité des chances, et notre programme de diversité et d'inclusion vise à faire de VO2 Group un lieu de travail idéal pour des talents variés.
Envie d'en savoir plus ?
Rencontrez Alexei, UX/UI Designer sur VO2 Brand Experience
Rencontrez Naia, Data Product Owner
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Le télétravail est autorisé pour ce poste.
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In collaboration with a Practice Manager or Engagement Manager, your objective is to contribute to brand development by leveraging your business and functional skills in Salesforce solutions to successfully deliver high-value projects for our clients.
Key Responsibilities
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- Prepare scoping workshops.
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- Test the proposed solution and ensure the quality of deliverables.
- Provide post-launch support (change management, training, application maintenance).
- Lead understanding, analysis, and modeling of business user needs and solution definition.
- Take responsibility for project design (configuration and/or supervision) and deliverable quality.
- Contribute to setting up platform performance and responsiveness tests to ensure a positive user experience and optimize adoption.
- Assist the client in developing the Solution Roadmap and anticipate upcoming project iterations.
- Master process builders and flows to challenge development teams and ensure adherence to solution deployment best practices.
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